När IdrottOnline meddelade att de skulle lägga ner deras verksamhet saknade Fyrishof, precis som så många andra klubbar, ett givet forum för information, kommunikation och marknadsföring. Istället för att använda likvärdiga sidor så som Laget.se valde Fyrishof att verkligen ta ett avstamp i ett av klubbens ledord: Innovation. Ett frö om en plattform, anpassad efter Fyrishofs filosofi och varumärke, började gro och blommade snabbt ut i den nya hemsidan fyrishof.se.
Det är ingen hemlighet att sporten bowling ofta hamnar i skymundan av andra, mer populära, sporter trots många utövare. När det väl diskuteras bowling på nyheterna eller dyker upp i Facebook-flöden är det allt som oftast från PBA-touren eller ett världsmästerskap, men det är sällan de lokala, små klubbarna syns utanför Swebowls inläggssidor. Varför är det så, kan man undra. Det är för att bowling-Sverige generellt är dåliga på att marknadsföra sig själva, sina klubbar och sin sport. Genom att satsa på en modern och användarvänlig hemsida hoppas vi kunna öppna fler ögon för sporten i helhet och locka fler utövare ner till banorna. Vi tror att en hemsida behöver vara välkomnande, inte tråkig och utdaterad, både vad gällande användarvänlighet och innehåll för att fler ska attraheras av sporten. Vi hoppas att fler klubbar i Uppsala och Sverige som i dagsläget använder IdrottOnine som sin plattform tar tillfället i akt och moderniserar kommunikationen. Tillsammans kan vi förbättra bilden av bowling och vi i Fyrishof kommer gärna med tips på hur du och din klubb kan komma igång.
Om du har önskemål eller feedback på vad du önskar se på hemsidan, tveka inte att hör av dig till någon i styrelsen. Vi ser hemsidan som ständigt utvecklande och tar gärna emot tips. Avslutningsvis vill vi rikta ett stort tack till vår webbpartner Accesit som varit med och gjort denna hemsida möjlig.